08:15 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
امیدواری "فولاد" به سهامداران با اعلام فروش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی

1399/10/14 09:45

مدیرعامل مطرح کرد:

امیدواری "فولاد" به سهامداران با اعلام فروش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی

نماد برتر- مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به دستاوردهای ۹ ماهه گفت: فروش شرکت از مرز۵۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد که در شرایط تحریم برای بازار سرمایه و سهامداران بسیار امیدوار کننده است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، حمیدرضا عظیمیان در جلسۀ کمیتۀ مدیریت فولاد مبارکه گفت: به رغم همۀ محدودیت‌های موجود در تأمین منابع انرژی و گاز و شیوع ویروس کرونا این شرکت همچنان بر مدار موفقیت و سوددهی است. فولاد مبارکه در سال‌های گذشته همواره با چالش‌های سختی ازجمله تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی مانند کمبود سنگ‌آهن، کاهش عرضۀ برق، آب و گاز و مواد اولیه و از ماه‌های پایانی سال گذشته نیز با شیوع بیماری کرونا مواجه بوده اما با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های دقیق در هر حوزه توانسته‌ بر مشکلات فائق آید.


 


وی با اشاره به دستاوردها طی 9 ماه اخیر و با مقایسۀ آمار تولید نسبت به مدت مشابه قبل از افزایش 10 درصدی تولید در واحدگندله‌سازی خبر داد و افزود: در این مدت تولید گندله به میزان 5.5 میلیون تن محقق شده است. وضعیت موجودی مواد اولیه به شرایط مطلوب‌تری رسیده اما باید برای رسیدن به شرایط پایدار همچنان تلاش و برنامه‌ریزی کرد.


 


این مقام مسئول با اشاره به رشد مطلوب عملکرد واحدهای احیا مستقیم یک و دو ادامه داد: تولید این واحدها در 9 ماهۀ سال گذشته به 5.1 میلیون تن آهن اسفنجی رسید اما در 9 ماه سال جاری این واحدها با تحقق 105 درصد برنامه و با رشد 14 درصدی به تولید 5.8 میلیون تن آهن اسفنجی دست یافتند که یک رکورد ارزشمند محسوب می‌شود.


 


عظیمیان با اشاره به میزان تولید فولاد خام در این بازۀ زمانی تصریح کرد: در 9 ماهۀ سال گذشته 4.8 میلیون تن تختال تولید شده بود درحالی‌که در 9 ماه سال جاری با تحقق 109 درصدی برنامۀ سالانه و با 11 درصد افزایش به 5.4 میلیون تن رسیدیم. عبور از مرز 7.2 میلیون تن تولید و ثبت یک رکورد ارزشمند دیگر در پایان سال دور از دسترس نخواهد بود.


 


وی درخصوص عملکرد 9 ماهۀ ناحیۀ نورد گرم و سرد نیز توضیح داد: در این ناحیه به‌دلیل تغییر ترکیب ابعادی و کیفی سفارش‌ها و توقف 10 روزه در قفسۀ  R3  حدود 1.5 درصد از برنامه عقب هستیم با این‌حال با ثبت تولید 3.8 میلیون تن نسبت به مدت مشابه قبل حدود 2 درصد بیشتر از برنامه تولید کردیم. کارکنان ناحیه نورد سرد نیز به تولید 1.2 میلیون تن و یک درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافتند. پیش‌بینی می‌شود تولید در این ناحیه از 1.4 میلیون تن محصول فراتر رود.


 


مدیرعامل فولاد مبارکه از انجام عملیات نوسازی ماشین ریخته‌گری شمارۀ یک در مجتمع فولاد سبا خبر داد و گفت: برخی محدودیت‌ها و به‌روزرسانی اتوماسیون این خط و انجام سایر برنامه‌های تعمیراتی که چابک سازی مجتمع فولاد سبا را در پی خواهد داشت، تولید به میزان 15 درصد کاهش داشته که قابل جبران است. جمع کل موجودی نهایی با سفارش‌هایی که به‌تدریج از فولاد مبارکه خارج خواهد شد به میزان 274 هزار تن ارزیابی می شود که از این مقدار 49 هزار تن سهم نورد سرد، 41 هزار تن نورد پیوستۀ مجتمع فولاد سبا، 64 هزار تن نورد گرم و 120 هزار تن متعلق به فولادسازی است.


 


عظیمیان اضافه کرد: ماه گذشته فروش شرکت از مرز 50 هزار میلیارد تومان عبور کرد. این اعداد در شرایط تحریم برای بازار سرمایه، سهامداران و ذی‌نفعان  بسیار امیدوار کننده است. درخصوص موجودی الکترود گرافیتی نیز موجودی بسیار مطلوب است و برای حدود سه سال آینده در این حوزه با مشکلی مواجه نخواهیم بود.


 


وی با اشاره به دستاوردهای حوزۀ فروش گفت: سال جاری برخی افراد با دادن آدرس‌های غلط این حوزه را با چالش‌های متعددی روبرو کردند. تلاش کردیم با اقدامات و ارائۀ راهکارهای متعدد آرامش را به بازار برگردانیم و با حضور مؤثر در تنظیم شیوه‌نامه توانستیم نظرهای سازنده را به مسئولین انتقال دهیم و اعتبار و برند فولاد مبارکه را به شایستگی حفظ کنیم. شایعات دربارۀ مشکلات در حوزه تأمین منابع مالی را به‌شدت تکذیب و اعلام می‌کنم فولاد مبارکه در زمان هیچ‌کدام از مدیران عامل قبلی بدهی نداشته است. این امر ناشی از قدرت شرکت بوده و حداکثر بهره‌وری را با مدیریت مالی داشته است.


 


این مقام مسئول از تشکیل چهارمین هلدینگ در فولاد مبارکه خبر داد و عنوان کرد: در کنار هلدینگ‌های فولاد متیل، آتیه و توکا، هلدینگ مالی با مجموعه‌ای از چندین شرکت در بازار سرمایه، سبدگردانی و کارگزاری و... تشکیل شده است. فولاد مبارکه برای تأمین مالی بخشی از پروژه‌های مهمی که باعث توسعه و پیشرفت و اشتغال‌زایی خواهد شد و در تأمین مالی پروژه‌هایی که در سطح ملی، توسعه را به همراه دارد و همچنین برای اجرای پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 آمادگی کامل دارد.


 


عظیمیان با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه توضیح داد: پروژۀ هوشمندسازی این شرکت را در کلاس فناوری‌های پیشرفتۀ جهان قرار خواهد داد که تعداد کمی از شرکت‌ها در این سطح قرار دارند. عزم شرکت در این زمینه جزم است.